Today

Datum: 2010-05-17 Tid: 22:46:57

Shopping till barnen inför helgen, trots, massa kärlek, pizza a la lchf och besök av Bruhn's har denna dag bestått av. Very very trevligt som vanligt med brunt besök.

Mindre trevligt och mycket energitömmande är däremot trots. Jag är så fruktansvärt kass på att hantera det vissa dagar och då det är jag som förälder som har ansvaret och sätter tonen gör det att man känner sig rätt misslyckad vid dessa tillfällen.

Jag kan timmar, minuter eller sekunder innan veta precis hur jag ska och borde reagera i form av avledning, lugn och att inte ge beteéndet någon uppmärksamhet men sen innan man ens hunnit tänka eller reagera har man tagit hårt i armen och skrikit. It sucks big time.

Vissa beteénden är så enorm provocerande och det väcker emotionella blåmärken från min egen barndom (visdomsord från Jesper Juul) och all logik flyger ut ur fönstret. Det suger bara så stenhårt att den föräldern jag vill vara inte går i linje med den som instinktivt reagerar vid alla tillfällen. Det är svårt det här med föräldraskap, verkligen, men man kommer aldrig kunna säga att jag inte gjort mitt bästa för jag har aldrig jobbat så stenhårt på någonting tidigare i hela mitt liv.

Good enough förälder låter bra i teorin men känns inte alltid lika bra i praktiken även om jag givetvis vet att jag inte är perfekt. Det är bara att kämpa vidare! Inspirera, motivera, leda och spinna vidare på de beteénden som är positiva för underbara stunder, skratt och kärlek finns det i överflöd.

Nu avslutar jag dagen med Californication, måste se den serien från början, like it!

Kommentera! | 1 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer
Katja

Föräldraskap ÄR INTE lätt!! Känner igen mig 100% i detta vad du skriver. Du är inte ensam!

Skrivet: 2010-05-18 kl. 09:24:04
URL: http://tirmu-onnion.blogspot.com/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: