Gammal skåpmat

Datum: 2010-05-20 Tid: 21:43:01

Gammal skåpmat men att bli påmind är aldrig fel. Orden måste, man och försöka som vi gömmer oss bakom hela tiden, ord är viktiga då de skapar verklighet så välj dem noga.

Måste
Vi måste faktiskt ingenting, vi väljer däremot och får ta konsekvenserna utefter vårt val givetvis. Måste är ett negativt laddat ord som på något sätt sätter en i okonstruktiv offermentalitet. Hädanefter är det -Jag ska/vill/väljer ,inte måste!

Man
När vi pratar i man-form (som vi allt för ofta gör) tar vi inte riktigt ansvar för våra egna handlingar utan gömmer oss bakom gemene man, och det är ju lite uppåt väggarna för vi kan ju faktiskt bara utgå från oss själva. Att säga jag istället för man är lite skrämmande men det sätter saker och ting i sitt rätta perspektiv och gör så att vi inte kan "skylla ifrån oss". Hädanefter är det jag som gäller istället för man!

Försöka
Varför finns detta ord? Antingen så gör man det eller inte. Försöka är liksom dömt att misslyckas från första stund, ribban ligger redan från start på att det antagligen inte kommer funka, att man inte tror på sig själv. När man ska gå och lägga sig så går det ju inte att försöka gå och lägga sig i sängen, antingen lägger man sig i sängen eller så gör man det inte. Hädanefter stryker vi försöka från vårt vokabulär.

Kommentera! | 0 st
Kategori: Värt Att Tänka På


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: