Lycka

Datum: 2010-03-29 Tid: 20:48:14

Jag har fått berättat för mig att forskning pekar på att om man lever ovan existensminimum så påverkar inte pengar ens lycka. Materiell lycka i alla ära men vi kan inte köpa oss någon inre bestående lycka. Visst fyller vi det det där tomma hålet för stunden men ironiskt sett så gör det hålet bara ännu större i längden. Ju mer pengar vi får in ju högre levnadsstandard skaffar vi oss så på det sättet blir det ju samma problem fast i olika prisklass, problem med gamla Saaben eller problem med lyx yachten liksom.

Forskning visar även att folk som precis plastikopererat sig är mer självmordsbenägna än andra då det antagligen blir uppenbart för många i det skedet i livet att inte de där brösten eller läpparna gjorde en något lyckligare utan antagligen endast ännu mera tom.

Även när vi vinner mycket pengar kan våra liv vända helt åt en riktning vi inte riktigt tänkt oss. Oftast upplever de som vinner mycket pengar först en lycklig period följt av en depression då det uppenbaras att dessa pengar inte gjorde en något lyckligare på djupet.

När det gäller mig själv så tackar jag min lyckliga stjärna för att jag är en av de lyckligt lottade som går och drar med i-landsproblem och inte med mat-för-dagen-problem. När det gäller plastikoperationer har jag alltid sagt att jag aldrig skulle göra någon men insett att man aldrig ska säga aldrig men därmed även sagt att det inte betyder att jag kommer göra någon. Och när det gäller lotto-biten hade jag inte tackat nej till en rejäl bit av kakan, men då borde man först och främst spela och det gör jag inte så det är nog kört.


Foto: Google

Kommentera! | 0 st
Kategori: Värt Att Tänka På


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: