Min bästa paj

Datum: 2011-01-09 Tid: 10:09:42

Med en skön helg i ryggen, söndagsjazz i bakgrunden och en god frukost i magen förbereder jag just nu dagens middag med min bästa paj i ugnen. Den kan snabbt kan värmas upp när vi kommer hem från lunchen hos svärmor sen. Life is good.

Prova pajen du med, du kommer inte ångra dig!

Pajdeg:
1,5 dl dinkel sikt
1,5 dl fullkornsdinkel

alt.

1 dl dinkel sikt
1 dl fullkorndinkel
1 dl sojamjöl

+

0,75 dl olivolja
0,5 dl vatten
Lite flingsalt

Fyllning:
Spenat
En riven haloumi
En fetaost
Peppar

Äggstanning:
1 ägg
Lite mjölk

Topping:
Riven ost

Gör så här:

Rör ner pajdegs ingredienserna i en bunke och rör om. Lägg degen i en form och tryck ut den tunt. Förgrädda i ugnen i 200 grader i 15 min.

Värm upp den frysta spenaten, grovriv haloumin och smula fetaosten och lägg allt i en bunke. Peppra.

Bred ut smeten i den förgräddade. Gör iordning äggstanningen och häll över. Ta lite riven ost och strö över.

In i ugen på 200 grader tills den är genomvarm och gyllenbrun. Fantastiskt gott!

Kommentera! | 0 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: