Det är lätt att tappa fokus på vad som egentligen är viktigt men nu omvärderar vi, restartar och kör!

Datum: 2011-01-27 Tid: 21:01:47

Om en månad byter jag gym! Ser verkligen fram emot att byta en oinspirerande, nedgången gymhall till ett fräscht gym som både erbjuder gym och pass.

Någonstans på vägen när jag genomförde projektet bli riktigt hälsosam och träna bort oönskade kilon på oönskade ställen tappade jag bort vad som egentligen var viktigt.

Jag är verkligen en allt eller inget person som lätt kan snöa in på det jag företar mig i detta fall på det önskade resultatet borta vid mållinjen och glömma bort det som egentligen är viktigt, det som egentligen betyder något bortom all yta: nämligen det att man ska må bra.

Nu är det bort med: träningsscheman och kontroll med ultimata träningsupplägg som ska se till att jag når resultat så fort som möjligt (som också innebär att glädjen i det försvinner och att jag lätt kör för hårt och tappar gnistan och har svårt att komma igen). In med: varierande träning som framförallt gör att jag mår bra.

Det var det där med yta ja, jag älskar vackra ting (har alltid gjort) och tyvärr dömmer jag the book by it´s cover fler gånger än jag är stolt över och även mig själv och i detta fall min egen kropp.

Visst vi kan köpa oss ett ytligt självförtroende i form av fräscha lägenheter, coola telefoner, ett nytt plagg  och även kroppsdelar om man vill det, men in the end of the day, when it all comes down to it, så spelar ingenting och då menar jag verkligen ingenting av det någon roll. Det som är viktigast är att vi mår bra, älskar oss själva och acceptar oss själva och verkligheten som den är. När man gör det då rör varken bilringar efter barnafödande (som i mitt fall), bad hair days eller annat stuff en i ryggen. Acceptans, närvaro, ödmjukhet och genuin självkänsla det  önskar jag mig inför 2011.

Kommentera! | 0 st
Kategori: Träning och kost


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: