Visit at the doctor

Datum: 2011-02-14 Tid: 21:56:22

Nu vet jag med 100% säkerhet, mina magmuskler är delade och kommer inte att gå ihop då hinnan de fäster på luckrats upp av alla hormoner under graviditeten (graviditeterna). Orsaken är hormonell och eventuell genetiskt och en del säger till och med att det händer så många som var tredje kvinna. 

Jag kan träna i all evigethet men magmusklerna kommer inte gå tillbaks helt. Enligt vissa kan man få ihop dem avsevärt mycket med rätt träning i rätt mängd och enligt andra är operation the only fix. Det som känns riktigt tråkigt är okunskapen inom vården och att det faktiskt krävdes för min del att gå till en plastik kirurg för att de ens ska veta vad man snackar om. Ringde vårdcentralen för några veckor sedan för att boka en tid för att få det undersökt och fastställt av en läkare och sköterskan frågade mig: "Ah ok, har du ont eller?" Suck.
-
Bålstabiliteten är oerhört viktig för hela kroppens funktion och alla rörelser är centrerade därifrån. Att säga att delade magmuskler endast är en estetisk fråga kan mina ryggmuskler flika in en och annan argumentation om. Det är en funktionell fråga i allra högsta grad, även om den estetiska biten givetvis har ett stort finger med i spelet det med. 

What to do now är frågan? Jag måste verkligen smälta detta, även om jag mer eller mindre var säker på det själv känns det på ett annat sätt nu när jag vet det defenitivt. Tupler-övningar får med all säkerhet en ny chans, en rejäl chans, och det blir att börja plöja plankor i mängd och parti igen - är det någon som ger upp så är det inte jag i alla fall!
-
To be continued!

Kommentera! | 0 st
Kategori: Träning och kost


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: