Strävan efter balans

Datum: 2011-02-18 Tid: 21:10:15

Nu har det gått några veckor som jag inte tränat på och även om intellektet har en del invändingar åt både det ena och andra hållet emellan åt har det verkligen känns välbehövligt med en restart och att få lite perspektiv på saker och ting och få upp motivationen igen.

Nästa vecka är veckan då mitt gymkort drar igång på nya gymmet och jag ser verkligen fram emot att lägga fokus på det viktiga i livet när det gäller träning  (och alla andra områden i livet för den delen) nämligen det som gör att jag mår bra och som är rolig och givande träning för mig.

Nu släpper jag mina prestationskrav som alltid tillslut stjälper mig istället för hjälper mig och balans är numera nyckelordet.

Detta betyder inte att styrketräning som jag för tillfället är sjukt trött på aldrig kommer att stå på schemat igen utan det betyder att när det känns givande att köra body pump gör jag det, när det känns mest taggande att svänga kettle bells gör jag det och när styrketräning ger mest motivation ger jag mig på det. Tänkte ställa mig på löpbandet också och köra skiten ur mig vilket blir en ny taggande utmaning.

Det betyder helt enkelt att jag ska träna på ett sunt sätt som för mig är där kropp, knopp och själ blir tillgodosett med det som de behöver och där jag ska göra det som inspirerar mig och det som får mig att bli glad.

Min mans vän utbildar sig just nu till medicinsk yoga terapeut och om någon vecka ska jag träffa honom för att få ett individuelt yoga program utformat till mig vilket blir en perfekt komponent i nya upplägget. Livet erbjuder synkronisitet i vanlig ordning när det behövs - det enda vi behöver göra är att lyssna inåt och genomföra det som kommer till oss. 

Meditation, Tupler teknik, gymmet och yoga blir en perfekt blanding för att nå det jag vill komma - balans mellan kropp, mindet och själen. Det enda som känns lite oöverstigligt just nu är mina delade magmuskler men det sista som överger mig är hoppet och motivationen även om den dippat rejält de senaste dagarna så ska jag vända tycka-synd-om-mig-känslorna till motivation.

Sprang på en blogg i dagarna som verkligen inspirerade mig. Rekommenderar er varmt att titta in hos Värsta Feta Bloggen, glöm inte checka in den!

Kommentera! | 1 st
Kategori: Träning och kost


Kommentarer
Robine

Kul att du gillar min blogg!! :D Hoppas du fortfarande spanar in då och då?



Kram och PEPP!

Skrivet: 2011-05-02 kl. 21:41:23
URL: http://www.varstafeta.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: