Bakmania

Datum: 2011-02-09 Tid: 06:40:08

LCHF-kokostopparna var alldeles för torra så de var ingen hit mer än att ta till när man blir sugen på en vardag så vi kör på gamla hederiga sockerbomber till kalasen i helgen och håller på att baka för fullt.

Jag och Viggo har på de senaste dagarna producerat kladdkaksmuffins (som ska toppas me grädde och bär), kokostosca sockerkaka, äppel och kanel muffins och kolakakor, alla recept från Leilas "A piece of cake".

Nu återstår det att sno ihop en pecan-choklad-med-frosting-cake-som-ag-inte-kommer-ihåg-namnet-på, kokostoppar och fredagsens tårtor som blir kladdkakor med fudgefrosting och godis på, lördagens tårta tar farmor med sig.
Det är så otroligt roligt att baka tycker jag och framför allt när Viggo hjälper till. "Vi är bagare!" sjunger Viggo när vi bakar och jag kan inte annat än att hålla med, de blir inte alltid så snygga men det smakar för det mesta sjukt gott.

Först när jag planerade och satt med kokboken i knät så tog jag i lite lite för mycket och även om prestations-Therese tyckte att det-vore-jätte-roligt-och-detta-ska-nog-inte-vara-så-svårt-att-få-ihop så anade jag ugglor i mossen och när jag bad Jens hjälpa mig räkna ihop hur mycket ingridienser vi behövde köpa fick jag mig ett gott skratt och ugglorna bekräftade då vi kom upp i kvantiteter som 2,5 kg smör och 1,5 kg mörk choklad. Hahahaha.

Kommentera! | 0 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: