Baka baka baka baka och baka

Datum: 2011-02-01 Tid: 18:39:29

Viggo fyller 4 år nästa vecka och idag satte vi igång att baka inför alla kalas. Kokostoppar var först ut idag och jag provade ett  LCHF-recept, men eftersom jag inte fått hem sukrin ännu så tog jag två teskedar honung istället.

Provade Jordnötskakorna med, fast inte till kalaset utan till mig själv fast jag mixade inte ingredienserna och de blev helt ok. De är inte söta men om sockersug kickar in så kan man helt klart stila det med en kopp te och några sådana kakor då de mätar bra.



Kokostoppar:
2 ägg
200 g kokos
2 tsk honung eller 2 msk sukrin
Skal från en grapefrukt (går bra med en citron eller apelsin med)
55 gram smält smör

Rulla små bollar och lägg på bakplåtspapper och in i ugnen i 12-15 min i 175 grader.



Jordnötskakor:
1 dl jordnötssmör
1 dl kokosflingor
1 ägg
Lite honung eller 3 msk sukrin
lite kanel

Vispa alla ingredienser och gör små bollar som du trycker ut till små kakor på bakplåtspapper. Grädda i ugnen 12-15 minuter i 175 grader.

Kommentera! | 0 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: