Inside my head

Datum: 2010-10-07 Tid: 10:56:25

Det råder liksom en inre diskussion om min ambition vs. verkligheten när det gäller andningsövningarna för bålstabiliteten som jag håller på med.

Eftersom jag vet att jag får bra resultat av dem vill jag gärna göra 1000 om dagen som Mrs. Tupler her self rekommenderar samtidigt som 1000 är sjukt svåra att få in i den dagliga rutinen.

Första försöket bestod av 100 x 10 uspridda över dagen men det kändes tillslut som det enda jag gjorde var att klämma in dessa övningar i tid och otid så det varade givetvis inte mer än några veckor.

I några dagar nu har jag försökt att dela upp övningarna på tre tillfällen istället och har kört på 100x3 morgon, mitt på dagen och kväll men jag känner redan nu att det inte kommer hålla i längden då det fortfarande är svårt att få in dem i den dagliga rutinen då varje gång tar lite mer tid nu när det är 300 på raken.

Åhh, ambitionen eldar på med "klart du ska göra detta du vet ju att det ger bra resultat och du får bita ihop tills rutinen satt sig" samtidigt som verkligheten höjer sin röst och menar på att "det är bäst och sänka mina krav så att det blir genomförbart och backar snabbt upp det med att jag ändå kör bålstabilitetsträning 3 gånger i veckan", så låter den eviga inre diskussionen angående detta ämne. Känner du igen dessa inre debatter om det ena och det andra?

Jag har i alla fall överlagt med mig själv och den nya modellen blir 100x2 morgon, mitt på dagen och kväll, det är genomförbart och framförallt något som är realistiskt och som kan hålla i längden, heey bättre med 600 om dagen än inga alls, för det är ju så det blir om kraven är för höga.

End of discussion, peace and quiet.

Kommentera! | 0 st
Kategori: Träning och kost


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: