Komma igång med Kettlebells

Datum: 2010-11-16 Tid: 07:23:49

Igår hämtade jag ut min lättaste vikt i Kettlebells från mitt postutlämningsställe och provade att svinga dem lite på kvällen. Har köpte handskar till nu med och de funkade riktigt bra och träna med, valkar är ett snabbt växande faktum annars när det gäller Kettlebells märkte jag när jag gick kursen. Tycker det är svårt att hitta det riktiga peppet och go'et när man tränar hemma men eftersom Jens repar varje måndag så är det ett ypperligt tillfälle att träna hemma och min nya träningstanke är:

Mån: Bålstabilitet + kettlebells hemma

Tors Bålstabilitet + styrketräna hela kroppen på gymmet

Lör: Bålstabilitet + cardio på gymmet

Det känns som ett bra upplägg, ska vi se om det funkar i praktiken bara.

Det var kul med Kettlebells igår men tyvärr kände jag av handlederna lite (har överrörlig bindväv) och tror det beror på att de Kettlebells jag köpte hem har lite större handtag än de på gymmet och man får faktiskt inte lika bra grepp på dem. Ser iaf fram emot nästa måndag och att utforma ett passande program :)

Kommentera! | 0 st
Kategori: Träning och kost


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: