Oopsies

Datum: 2010-05-14 Tid: 07:53:05

Namnet läste jag någonstans att det kom ifrån att någon råkade göra dessa av misstag när man försökte baka något annat om det är sant eller inte vet jag inte men det jag vet är att de är ett mycket gott LCHF-bröd och busenkelt att göra.

Vi åt det igår med smör, ost och kaviar och tillsammans med pålägg smakar det ungefär som thekakor. De blir väldigt fluffiga i konsistensen och förutom till mackor kan man använda brödet till lite allt möjligt tex. hamburgerbröd, vika den runt korv och på så sätt även få korvbröd, brer man ut smeten över en hel plåt kan man göra pizzabotten, tårtbotten eller smörgåstårta till exempel, som man säger there is no end to the possibilties. 


Du behöver:
3 st ägg
100 g filadelphiaost
en nypa salt
en nypa bakpulver

Dela äggen i gulor och vitor.

Rör samman gulorna med osten, salt och bakpulver.

Vispa vitorna till ett hårt skum och vänd försiktigt ner i ostsmeten.

Klicka ut smeten på en plåt med smort bakplåtspapper, då fastnar de inte. Gräddda i mitten av ugnen, 150 grader i 25-30 min.


Foto: http://www.lchf-recept.se

 

Kommentera! | 0 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: