Housewife

Datum: 2010-05-16 Tid: 21:43:06

I said it before är ni trött på snack om mat och framförallt hälsosam mat så look away, det är all in som gäller och nu är det mat som gäller och det blir ju inte bättre när jag bakar som en galning inför vårt kommande galej.

Well folks, två omgångar chokladfondant down och ingenting mer to go fören dagarna precis innan helgen. Jag börjar bli housewife expert I can feel it, denna Gi-dessert är grymt god och mäktigt mättande och enkel att slänga ihop.

300 gram mörk choklad (minst 70 %-ig)
50 gram smör
4 msk grädde
2 msk kakao
2 msk floursocker
1 dl grovhackade nötter (jag tar alltid mycket mer)


Gör ett vattenbad, smält chokladen och i med resten och rör om ordentligt. Klä en form med plastfolie och häll i smeten och lägg plastfolien runt om.

Kyl ner och skär upp, done and done!




Kommentera! | 1 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer
Fru Bruhn

Jag har nu hällt smeten i formen och funderar på att skopa i mig den med sked! Hejdar mig i sista sekunden.

Skrivet: 2010-12-20 kl. 21:31:57

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: