Stylist javisst

Datum: 2010-03-15 Tid: 13:07:25

När vi hade min födelsedagsmiddag tillsammans jag och mina vänner så skrattade vi gott då alla kunde konstatera att de flera gånger om kommit hem från mig med lappar på vad de ska köpa i beauty väg och listor på webshoppar och andra tips.

När jag började skriva den här bloggen -07 hade jag ingen speciell inriktning och det har jag aldrig haft vilket det ursprungliga bloggnamnet Allt och lite där till syftar på men kort efter att den startats så var den väldigt beauty inriktad ett tag på det sättet att det näst intill endast handlade om smink och hudvård etc. Det säger ganska mycket om mig själv också då de som känner mig vet att om jag börjar intressera mig för något så är inte måtta nyckelordet.

På den tiden letade jag igenom internet med ljus och lykta efter de bästa och mest prisvärda produkterna och lusläste de flesta beautybloggar och hängde mycket på forumet Pret-ty (som tyvärr inte har kvar sin bloggportal längre men själva forumet finns kvar, å andra sidan förstår jag varför de valde att stänga ner bloggdelen då det på slutet tyvärr var mer kvantitet än kvalite). På grund av mitt intresse så föll det sig naturligt att jag satt inne på en massa info när man började prata om smink med sina vänner och jag menar om man vet att någon köper en viss produkt av ett dyrare märke och vet att de kan köpa den mycket billigare på tex. Jordgubben och personen inte hört talas om den webshoppen, då håller man ju inte tyst?! Speciellt inte när det är fri frakt och de står för tullavgifterna om det blir någon.

Förutom det så ligger det verkligen i min natur att om jag vet att jag kan hjälpa någon med något så måste jag verkligen göra det, vet inte hur många cv´s tex. som jag skrivit till vänner och kollegor. Samtidigt är det nog något slags kontrollbehov, kan inte sätta fingret riktigt på vilket sätt men antagligen på samma sätt som en stylist har ett kontrollbehov.

Kommentera! | 0 st
Kategori: Skönhet, hälsa & kropp


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: