Can´t beat that feeling

Datum: 2010-03-30 Tid: 12:28:22

Dagen grundades med ett 45 min långt intervall pass på crosstrainern på gymmet följt av ett skönt endorfinrus som tack för mödan. Det känns helt jävla fantastiskt att för en gångs skull ta itu med träning i mitt liv. Jag har sneglat på gymkort och olika anläggningar många gånger i mitt liv och även köpt ett träningskort på autogirering under ett års tid som aldrig användes (ångesten att se varje gång pengarna dragits). Jag har som mest tränat yoga och under en kort period när jag jobbade på postens huvudkontor tränade jag kondition innan jobbet varje dag på gymmet där, men thats it.

Jag ångrar bittert att jag aldrig börjat träna ordentligt tidigare i mitt liv och framför allt innan jag fick barn och för alla er tjejer och kvinnor som inte fått barn än: börja träna innan! Du kommer ha få det tusen gånger åter då din kropp antagligen inte kommer att säcka ihop på många olika tänkbara vis (både estetiska och funktionella) av att få barn eftersom du kommer ha muskler som håller allt på plats bättre och muskler som snabbt återhämtar sig. Utan gym finns det stor risk att kroppen kommer att se ut därefter och det kommer att vara längre väg tillbaks. Själv tog det två graviditeter innan jag fick ordentlig motivation men nu jävlar kör vi!

Förutom hela den estetiska biten som man strävar efter under alla dessa minuter på bandet eller med vikter så mår man ju så mindblowing bra av att träna. Man sover bättre, får ökad ämnesomsättning, får ökad lust och ork och mår bättre generellt.

Ja mina vänner jag är frälst och ni som känner mig vet hur jag funkar när jag väl går in för något, då sker det med besked.


Foto: Google

Kommentera! | 0 st
Kategori: Träning och kost


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: