Ingen vanlig dag

Datum: 2010-08-28 Tid: 21:45:19

Hipp hurra för igår var det ingen vanlig dag det var älsklingens födelsedag. För att väga upp för småbarnslivets gnäll och dalbana ansträngde jag mig ordentligt för att visa min kärlek och att han verkligen betyder otroligt mycket för mig och att jag uppskattar allt han gör.

Dagen började med frukost på sängen innburen kompanjerat med sång av mig och Viggo. Presenterna gavs och ett litet kort med kärlek och grattisönskningar och som även innehöll instruktioner för dagen.

* Nu: Puss och kram kalas - jag och Viggo kastade oss på honom och Milo stod bredvid i sängen och hejade på

*Direkt efter: Presentöppning - min love har det senaste året byggt upp en brinnande kärlek för gamla rakhyvlar i både användnings och samlarsyfte så under denna tid har jag budat på nätet som en galning på dessa vintage prylar och ursäktat alla små paket som kommit hem som sminkleveranser till mig själv.
15 rakhyvlar och ett gäng rakblads förpackningar + en skinnnecessär hann den lilla samlingen komma upp till och Jens öppnade paketet och inspekterade innehållet noga med glansiga rörda ögon (tårar skulle vara att ta i, men det var definitivt fuktigt)

* Efter det: förtäring av frukosten på sängen

*och sen var det nästan för varje timme en instruktion han skulle följa med små surprises hela dagen. I en mapp på skrivbordet på datorn hade jag kirrat intruktioner för honom då det överallt i huset hade gömts hans favorit grejer: hans favorit godis, favorit dricka etc, etc.

Som pricken över i:et visades hans favoritfilm från hans barndom på kvällen så instrukiton att bänkat sig framför den när den börja fanns även med.

En servis han velat ha hade jag även fixt några delar av så en länk till den fanns även de i ett av dokumenten samt instruktioner att han skulle ringa mig och berätta vad han ville få för mat lagad på kvällen. Massage stod även på schemat (eftersom jag är massör så var den biten lätt att fixa.)

En annan fyndig grej var att mums mums fanns att hitta på ett gömställe med instruktionen: Du är mums, titta i skåpet bla bla bla, den är jag riktigt nöjd med måste jag säga!

Dagen blev succé och en mycket nöjd och rörd man gick och la sig på kvällen, bredvid en sjukt nöjd fru och mission accomplished <3


Foto: Privat
Toast massakern i köket när smörgåshjärtan producerades

Kommentera! | 0 st
Kategori: Love


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: