Tip of the day

Datum: 2010-04-18 Tid: 16:29:42

Detta är något som jag lärde mig under min utbildning till friskvårdsterapeut och det är något som är ytterst enkelt att tillämpa men som faktiskt kan göra stor skillnad med din fysik på sikt.

När du står rakt upp och ner lägger du oftast tyngden på ett ben och alla har vi ett ben som är vårt favoritben att stå och hålla/väga balansen på. Det benet som är kroppens favorit är självklart det benet som är starkast och därför lättast att hålla balans med men givetvis är det det andra benet som behöver öva upp styrkan/balansen som mest.

Tänk på det nästa gång du står upp observera vilket ben som är din kropps favorit och börja systematiskt varje gång du kommer ihåg det att lägga tyngden på det andra för att balansera upp kroppens styrka.

Kan vara svårt att komma ihåg från början men som med allt nytt man vill införa i sitt liv och inte redan har rutiner på är det på det igen och igen och igen och igen tills man inte glömmer det!

Kommentera! | 0 st
Kategori: Skönhet, hälsa & kropp


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: