Fredag som i moffa

Datum: 2010-04-23 Tid: 17:17:37

Obligatoriskt fredagsmys in the make med fiberhuskpizza i ugnen med fetaost, soltorkade tomater, oliver och rödpesto!

Maken jobbar kväll så buuhuu för det men vi ska nog klara oss ändå. Ofta kan jag tycka att det är skönt att få en kväll för mig själv men idag hade det varit riktigt mysigt att fortsätta vår sköna dag som vi haft idag hela familjen.

Min ädsta son deklarerade för mig redan imorse att idag är det fredagsmys som gäller så det är bara att tina bullar, poppa popcorn och ta fram chokladen. 

Seda när kidsen sover för natten är det ett avsnitt Vampire Diaries för mamma och tidig sänggång för imorse eller rättare sagt inatt gjorde jag det fatala misstaget att inte kolla på klockan utan utgå var på dygnet vi befann oss utifrån ljuset.

Detta resulterade i att jag bad min son sätta sig och kolla lite på tv vid halv fem istället för vid halv sju, sju som det brukar vara, han måste ha vaknat av ljuset han med som slinkit in i hans rum trots mörkläggning.

Idag fick vi upp lyktorna på balkongväggen, äntligen! De lyktorna som följde med krokarna är det mer vinter-tomte-jul-frost-känsla på så denna lykta som får hänga där resten av säsongerna om året kommer inte behöva känna sig ensam länge till utan den får sig en likadan kompis imorgon!

Längre in mot huset ska vi ha en eller två kornformade korgar som hänger med gröna växter i också. Visst blir det bra, vad tycker ni?


Foto: Privat

Kommentera! | 1 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer
Aneta

Jag tycker de kommer bli finfint!

Du e så pysslig, du får komma hem till mig o pyssla lite fint om huset =P

Skrivet: 2010-04-23 kl. 21:24:56
URL: http://bara-livet.blogspot.com/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: