Dirty Dancing

Datum: 2009-09-18 Tid: 23:41:50

Dirty Dancing - en av min och mammas favorit filmer från barndomstiden som jag liksom miljontas andra små och stora flickor sett om och om och om igen går på tv ikväll. Den har ersatt planerade Fight Club för att hedra Patrick Swayzes minne och jag sitter med tårar i ögonen i stora delar av filmen.

Jag vet inte om de beror på den där feel-good-känslan som filmen ger eller på grund av sorg över att barndomscrushen inte längre finns med oss men i vilket fall som helst så känns det såpass överväldigande att en och annan tår tittar fram.

Förutom Dirty Dancing var Road House en av mina favorit filmer och förutom Swayze kan jag bekänna att även Steven Seagal och uppfinningsrika MacGuyer knep en del av mitt lilla hjärta på den tiden, det var tider det.

Avrundar med ett stort tack Patrick! May you rest in peace.




Foto: Google

Kommentera! | 0 st
Kategori: Underhållning


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: