Hemma sjuk

Datum: 2009-01-27 Tid: 11:37:58

Hemma och är dålig idag och lyssnar på P3. In flames låt Disconnected spelades precis i P3 Populär där de även har en del väldigt intressanta samtalsämnen att avverka. Så om ni har en radio i närheten, slå på den på en gång! :)

I Disconnected går ena refrängraden "I feel like shiet, but at least I feel something" och jag kunde inte låta bli att komma och tänka på en del perioder i ens liv som kan förknippas med en sådan tanke men framför allt kom jag givetvis att tänka på alla kids idag som med all säkerhet slukar den raden med hull och hår då den går helt i linjen med många ungomskulturer idag då emo mer eller mindre stavas mainstream.

Jag har verkligen inte varit någon ängel i mina ungdomsår och destruktivitet har på ett sätt varit en del av dem då man inte tänkte så mycket på varken morgondagen eller konsekvenser vid många tillfällen och situatuoner, men ändock tycker jag verkligen att det är dags att dagens kids ändrar fokus. Jag är verkligen fed up på all denna fokusering på destruktivt beteende, som även givetvis ökar sådant beteende.

Hoppas trenden ändras fort, allt går ju i vågor så vi får hoppas att det glada och bekymmerslösa 60- och 70-talets anda kommer tillbaka, fast helt klart med en mer önskärd medvetenhet!

Kram på er!

Kommentera! | 1 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer
inthemake

Åh din stackare, hoppas att du kryar på dig snart ;) Det låter som om du beskriver mina tonår ;))

Skrivet: 2009-01-28 kl. 10:48:52
URL: http://inthemake.se

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: