Julgodis in the make!

Datum: 2009-12-07 Tid: 10:25:50

Igår gjordes det busenkel och mycket mumsigt julgodis som ska ges bort i julklapp! Jag improviserade ihop ett recept som är mycket barnvänligt att knåpa ihop, let´s call them Chuncks of love för jag känner mig riktigt cheesy idag :)

Ni behöver:

1 påse nötmix (i vår fanns det cashew, valnötter, jordnötter, hasselnötter, pumpafrön, solrosfrön)
Mandelmassa
Choklad

* Grovhacka nötmixen

* Smält chokladen i vattenbad eller i micro

* Ta en del av mandelmassan och jobba in nötter i den

* Rulla eller skapa sedan valfri form

* Doppa den i choklad


Done and done, färdigt på tre röda!


Foton: Privata

Tidigare på dagen var vi på Millesgårdens julmarknad på Lidingö så andra advent gick verkligen i julens tecken, mysigt! Har ni inte varit på konstnärsgården Millesgården tidigare så ta er dit och njut, underbart ställe!

Kommentera! | 0 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: