Paus läge

Datum: 2009-08-06 Tid: 16:24:47

Jag känner inte igen mig själv när jag tittar mig i spegeln på mornarna när jag stigit upp. Svullen, svettig och 20 something extra kilo plus som jag är. Livet är satt på paus läge -inga kläder passar, ingen ork eller lust att sminka mig eller på något sätt göra mig fin, ingen ork  eller lust att göra någonting alls faktiskt - det enda jag verkligen är inställd på är att föda barn.

Det har inte varit en lätt graviditet med alla humörsvängningar och enorma trötthet samtidigt som familjen och jobbet ska klaras av men det är på alla tänkbara sätt och vis värt det då något så magiskt som ett nytt liv, en ny familjemedlem, en syster eller bror till V vuxit i min mage.

Rädslor, lyckorus, skräckblandad förtjusning, ena dagen redo och lugn andra dagen rädd. Blandade känslor minst sagt inför att föda barn men nu är jag redo, bring it.

Kommentera! | 1 st
Kategori: Att vara förälder


Kommentarer
Linda

Jag har haft en väldigt bra graviditet, förutom illamåendet i början och diverse krämpor nu på slutet men det hör ju till saken. Känner mig fortfarande inte så svullen så jag bara går och väntar på att ringar och sånt måste plockas av..är ju i vecka 35 nu och hörde om en tjej som gick upp tio kg i bara vatten de sista två veckorna :P..hur det nu är möjligt...Känslorna går upp och ner här också och jisses vad nervös jag är inför förlossningen..ska JAG klara något sådant..? Du har ju en avklarad redan, är man kanske lugnare andra gången eller är det samma rädsla/nervositet då? Stort lycka till när det väl är dags ;)Kram

Skrivet: 2009-08-08 kl. 16:12:47
URL: http://bettieli.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: