Home Sweet Home

Datum: 2008-09-06 Tid: 10:06:37

Saker och ting har haft en välsignad fallenhet att turn out the best de senaste åren, ja sen jag träffade J faktiskt, men givetvis ligger det mycket hård slit, tid och engagemang bakom mycket av det men även en stor portion tillit. Livet går alltid upp och ner men är det något jag lärt mig så är det att tro på sig själv, skaffa förutsättningar och ha tillit.

En del som är kvar att manifestera är vårt boende och givetvis är vi inte ensamma om dessa våta Svensson-drömmar med en egen tomtplätt eller uteplats att spendera varma sommarkvällar på så priserna är minst sagt ganska saftiga ibland. Vilket gör att det tyvärr utesluter många fina alternativ från vårt redan snava utbud då vi vill att det ska vara relativt nära V´s dagis som vi är enormt nöjda med så flytta på honom är inget alternativ.

Började titta omkring lite löst på olika boenden för några månader sedan men så igår satte jag igång att leta på allvar och precis som jag trodde kommer det bli rätt tufft att hitta vårt drömboende till ett acceptabelt pris, så pass svårt att vi nog måste tänkt om lite. Kan kanske räcka med en ordentlig balkong om lägenheten samt läget är bra? Öppnar onekligen upp fler möjligheter i vart fall.

Sagt och gjort efter att ha plöjt igenom alla mäklarsidor och hus och lägenheter fanns det två som efter alla om och men var av intresse och en av dem var en lägenhet med balkong. Mail till respektive mäklare är skickat, the story will continue.

Med lite sorg i hjärtat fick jag släppa det hus som ni ser bilder på nedan som ett alternativ eftersom det ligger helt fel. Förutom det så har huset topppotential och priset fick en att hoppa till av glädje, med andra ord var det lågt! Blev lite förälskad men det är bara att släppa taget, så med lite vemod säger jag, hejdå huset!


    




Kommentera! | 3 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer
Linda

Känner igen mig i dina tankar, vi har kollat ett tag nu men det är såå svårt och mestadels är det ju prisernas fel..sen om mman verkligen ska lägga ett högt pris måste man tänka igenom tusen gånger om det verkligen känns rätt..men man hittar sitt drömboende till slut ;o) hoppas

Skrivet: 2008-09-06 kl. 10:28:30
URL: http://bettieli.blogg.se/
Lola

Håller med föregående kommentator... hu vilka priser för ofta så liten yta! Jag och Kyssling delar på 34 kvadrat... och så har vi en liten lillstrumpa som kommer och bor hos oss ibland. Jag drömmer mig bort i DN och Metros bostadstidningar, men ack priset.... För samma summa som jag en gång givit för det här lilla kan jag få en mindre herrgård upp i norr...

Skrivet: 2008-09-06 kl. 17:24:48
URL: http://www.lolasix.se
inthemake

Oh va trist, men hoppas att ni hittar rätt till slut iaf ;)

Skrivet: 2008-09-07 kl. 19:42:54
URL: http://inthemake.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: