La Pickadolos

Datum: 2008-02-27 Tid: 20:11:50

Jag har infört en köpfri månad. Det enda som får införskaffas är om något som jag redan har som behövs tar slut, och då tänker jag på saker som hudvård och mascara.

Jag rensar ofta ut kläder som jag inte använder så min garderob rymmer inte massa kläder som jag inte använder, trots det så använder jag inte alla plagg, även om jag gillar dem. Tänkte jag skulle börja använda alla kläder som jag har, specillet den här månaden när jag inte kan köpa mig lycklig de dagar solen inte lyser.

Ska bli intressant och se hur många gånger det kommer kännas lite jobbigt att inte kunna köpa det jag blir sugen på. För om jag är ärlig mot mig själv så blir det en del shopping varje månad även om det är under mycket rimliga former med pengar kvar på kontot när månaden är slut trots att jag inte tjänar storkovan.

Fredrik Lindström har ett kapitel i sin bok Vad gör alla superokända människor hela dagarna? där en kille längtar efter sin nya stil som han ska skaffa till hösten. Han beskriver så bra den där känslan av att uppfylla/bli sitt nya jag genom att man köper den där ögonskugga eller plagget. Varför är det så svårt och inse att man inte kan bli annorlunda som person av något som kommer utifrån en själv? Det är löjligt att ens tänka tanken egentligen, samtidigt fortsätter man att köpa sig lycklig för stunden och se sitt nya förbättrade jag i olika produkter.

Rekommenderar verkligen den boken, hans humor är underbar och han är lysande på att beskriva olika känslor och situationer to-the-point som man oftast inte pratar om, sånt som är pinsamt och genant och hysteriskt roligt och naket, boken är perfekt för högläsning!

Men... när månaden är över ska jag definitivt klicka hem den här skönheten från Route 66. Klänningarna från Oh Daddyos har jag ännu inte köpt, suger fortfarande på den karamellen med tanke på tull och momsen som tillkommer och att det kan vara svårt med storleken, och de får noga vänta ett tag till och stiga åt sidan för den här kjolen!


image180

image181

Kommentera! | 0 st
Kategori: Clothes & Accessories


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: