Sweet Sunday

Datum: 2008-08-03 Tid: 11:35:49

Jag älskar söndagar, det är en sån skön känsla över söndagar även om det ibland även kan vara lite vemodigt att tänka på att man måste jobba dagen efter igen. Men framför allt är det en soft känsla över sista dagen i veckan, lite tråkigt är det idag när inte J är hemma då han är iväg och leker rockstjärna i Estland, men jag och V njuter självklart av denna söndag ändå.

Mumin-fantasten sitter bänkad framför Muminpappans äventyr, sedan hans gudmor indoktrinerade honom med hans första DVD så har han varit sänkt och såld för Mumme som han kallar dem, han är helt förtrollad.

Igår kväll satt jag mer eller mindre bänkad vid datorn, blir lätt så när jag är själv, man fastnar så lätt, it´s adictive.
Förutom då de 40 min jag svettades på träningscykeln som jag måste påpeka! Jag har verkligen förstått hur skönt det är att träna nu, det tog mig bra 26 år, haha.

Försökte ge filmen Bandidos som 4:an visade en chans. Men precis som jag anade var det inte ens värt som ett oengagerat tidsfördriv, så jag la mig tidigt istället med tanke på att  man kunde få bli utvilad för en gångs skull.
Är så jäkla trött jämt nu för tiden känns det som, jobbet suger musten ur en och när man kommer hem är det full-on tills V lägger sig vid sju-tiden.

Och det som jag lovade mig på semestern när jag insåg hur stressad jag var när jag började varva ner har man givetvis inte kunnat hålla. Lovade mig att jag inte skulle stressa upp mig för saker på jobbet då det helt enkelt inte är värt det, självklart ska jag göra mitt bästa och se till att utvecklas så mycket som det går genom det jag företar mig. Men det är ju liksom ingen som sätter in en extra slant på mitt konto när lönen kommer bara för att jag sitter och tuggar fradga framför datorskärmen tiit som tätt av stress. Speciellt när det inte beror på min arbetsinsatts då om det är något jag är på jobbet så är det effektiv, det beror snarare på att vi är underbemanade och våra procedurer kanske borde göras om. Så nee, det är inte värt det.

Nu ska jag ta mig i kragen imorgon igen, så fort jag känner att jag biter ihop käkarna av stress ska jag släppa allt och ta 10 djupa andetag, är så trött på att vara irriterad av stress, även om vi skämtar bort det mesta på jobbet, nya tag imorgon!
Nu ska jag vända stressed till desserts :D




Bild: Google




Kommentera! | 1 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer
Heidi

Diggar till den för fullt. Me likes a löööt. Du får lova mig att ta tag i mig imorron om jag blir som e kokande kitel. Tar palla mig all must ur mig precis som du säger o varva upp sig. Måste tänka, det är bara ett jobb. Hoppas ni två busfrön har en supermysig söndag. Puss

Skrivet: 2008-08-03 kl. 11:54:28
URL: http://mizzpink.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: