Mogwai

Datum: 2008-08-10 Tid: 20:56:16

Mogwai är först och främst för mig alla de nätter som jag och J kurade ihop i sängen och lärde känna varandra bättre och bättre, kom varandra allt närmre och närmre. De detaljer som är helt obetydliga behåller jag för mig själv och även de som betyder något :)


Skivan som då gick på repeat heter "Happy songs for happy people". Många av Mogwais låtar har en stark melankolisk känsla över sig som går rakt in i mitt hjärta men samtidigt som den väcker melankoli väcker den en stark känsla av hopp och tro om kärlek.

Vi såg dem på Berns senare jag var då gravid och inne i en sådan fas att jag inte kunde hålla mig vaken efter kl. 19 men jag släpade mig dit och det är jag otroligt glad över då det är en av de bästa spelningar jag varit på.

En av mina favoriter från "Happy songs for happy people":
(det tar av någon anledning 15 sekunder innan låten startar)


En av mina favoriter från skivan "Mr Beast" som släpptes senare.

Kommentera! | 0 st
Kategori: Musik


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: