EOTD - Gold

Datum: 2007-12-13 Tid: 17:58:50

Jag älskar ögonskuggor men kör alltid på säkra kort o använder nästan bara ljusa nyanser, för det är det jag trivs i. Känner mig inte riktigt bekväm i mörka eller färgglada skuggor, och det är ju det som är det viktigaste, att man känner sig bekväm. På andra tycker jag det är superfint med mer mörka nyanser.

På mig själv älskar jag framför allt den klassiska looken med kattliknande eyeliner och en diskret skugga till. En annan favorit som hängt med i många många år är guldiga nyanser, en av de ljusa skuggor som går hem hos mig.

Fantastiskt duktiga Sminkan tar otroligt fina foton på sina sminkningar och är en stor inspirationskälla. Tyvärr får jag varken till en lika fin sminking eller foto, men jag hoppas att ni kan se att det är nyans skillnader på skuggorna. Det ser ut som att skuggorna flyter ihop mer på fotot än irl, men hoppas som sagt att det går att se att det är en mörkare skugga ytterst och i globlinjen.

Dagens, och min första, Eye Of The Day. Jag använde först Urban Decay Eyeshadow Primer Potion och la sedan PL´s Bullion längst ut och i globlinjen, la även det under ögat längst ut. Till skillnad från alla andra guldiga nyanser jag använt så blir verkligen Bullion heltäckande och på så sätt mer intensiv.
Sedan la jag MAD´s 24 K Gold blandat med PL´s Bling! innerst.
Sen MAD`s Shrine i innersta ögonvrån.
Slutligen MUS Muffin för att tona ut runt omkring.

image100


                                             
 
Vad tycker ni? Godkänt?

Kommentera! | 1 st
Kategori: Skönhet, hälsa & kropp


Kommentarer
Akrogirl

Jättesnyggt!! :D

Skrivet: 2007-12-14 kl. 17:58:07
URL: http://www.thyroid.se/wondervoll/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: