Cheese Cake

Datum: 2007-12-16 Tid: 12:03:13

Till och med min vän som har svart bälte i att baka blev imponerad av denna cheese cake så jag måste givetvis dela med mig av den till er!

Cheesecake


Tid: 40 min + 7-8 timmar i frysen

6-8 portioner


Du behöver:


2 dl socker
3 ägg
200 g philadephiaost
3 dl vispgrädde
2 tsk vaniljsocker
10 digestivekex
I choklad kaka (exempelvis med nötter i)


Gör så här:


Dela äggen. Vispa sockret och äggulorna pösigt. Rör i vaniljsockret.

Blanda i philadelphiaosten.

Vispa grädden i en egen bunke och rör ihop med det andra.

Vispa äggvitorna hårt i en egen bunke och rör ihop med det andra.

Krossa kexen och lägg hälften av detta på botten av en rund form med löstagbar botten.

Krossa chokladkakan o strö ut i formen.
Häll i smeten och strö resten av kexsmulorna ovanpå.

Ställ in i frysen 7-8 timmar.
Tag ut kakan 15-30 minuter i rumstemperatur före servering.


image108

Kommentera! | 0 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: