h2o

Datum: 2011-01-31 Tid: 10:38:41

Jag har alltid varit dålig på att dricka vatten och dett året har jag gett mig tusan på att sätta nya rutiner med att dricka vatten. Kroppen behöver vatten för att fungera optimalt och fettförbränningen fungerar inte som den ska utan tillräckligt vatten och slagprodukter och annat skit rensas inte heller ut som det ska utan tillräckligt mycket vatten, inte bra!  

Jag har alltid undrat exakt hur mycket vatten man egentligen ska dricka och inne hos Olga hittade jag nyligen en formel på hur man räknar ut hur mycket vatten man bör dricka:

Din vikt x 0,033

Jag väger 60 kg så jag ska dricka 2 liter vatten (60x0,033=1.98), om jag tränar blir det givetvis lite mer, riktigt nice och äntligen veta!


Foto: Google

Kommentera! | 0 st
Kategori: Träning och kost


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: