Holistic

Datum: 2010-11-18 Tid: 07:01:40

Jag som är känslig mot konstgjort socker och tillsattser borde kanske ha förstått att Proteinpulvret jag köpte inte skulle funka för mig men jag är en sån som måste testa mig fram då jag bara ätit rent soja protein pulver innan och nu vet jag att det inte funkar för mig, min mage gillade inte alls det.

Jag har nu istället inhandlat Holistic proteinpulver som jag varit småsugen på att testa enda sedan jag läste om det på Jennie Hammars blogg. Holistic innehåller inget socker, inget konstgjort socker och inga tillsatser och är sötat med naturliga ämnen och jag valde smaken vanlij och magen reagerade inte alls på det och det smakar väldigt bra för att vara ett proteinpulver.

Som mellanmål de dagar jag inte tränat har jag tagit 3 dl sojamjölk, 5-6 frysta jordgubbar, 1 banan och en dos av vanlilj protein pulvret och gjort en shake i blendern. Tyvärr gick den sönder i helgen då jag försökte göra ett bananmoussé i den med frysta bananer, note to self: inga mer frysta bananer direkt från frysen i blendern trots att receptet hävdar det!

Jag har också provat att ha i blåbär och hallon och det var med gott men slår inte med hästlängder banan och jordgubbskombinationen.

De dagar jag tränar dricker jag det blandat bara med vatten eller sojamjölk och bara med vatten tycker jag personligen inte att det är en hit och bara med sojamjölk funkar.




Foto: Google

Kommentera! | 0 st
Kategori: Träning och kost


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: