Good enough

Datum: 2010-05-20 Tid: 22:18:44

Ikväll var jag iväg på föreläsning av Elisabeth Gummesson på EGO kväll där även Sanna Lundell, Jean Pierre Barda och Babben Larsson och en del andra personer medverkade.

Jag hade aldrig hört talas om henne tidigare även om jag kände igen henne vagt utefter utseéndet och jag visste inte vad jag väntade mig men reklam för kvällen på Sannas blogg lockade med en kväll där man satte sig själv i fokus, lämnade barnen hemma och pratade om självkänsla, självförverkligande, entrepenörskap och begreppet Good Enough och jag kände med en gång att dit ska jag.

För första gången kände jag att jag ville gå på någon sånt här slags event helt själv, visst hade det varit trevligt att ta med en god vän och insupa kvällen och dricka gott och nicka igenkännande och skratta tillsammans men jag kände att behovet av att inte ha någon att gömma mig bredvid eller bakom öppen för nya intryck var större och det kändes uppfriskande och jag kände mig faktiskt också ganska modig måste jag erkänna.

När jag kom dit möttes jag av ett dån av kackel av minglande kvinnor i mestadels 30-40 årsåldern och efter en stunds orientering tågade jag in i den vackra biosalongen där eventet hölls och bänkade mig nästan allra längst fram.

Elisabeths föreläsning var lysande och jag var verkligen glatt överraskad och även om jag som häckat i självhjälpsträskshyllan i många år inte fick höra några nyheter var det mycket hon verkligen satte huvudet på spiken med. Som jag även sa i tidigare inlägg gammal skåpmat kan man aldrig bli nog påmind om för hualigen att leva som man lär det är verkligen en konst. Insikter integreras i omgångar och allting handlar om timing.

Jag känner mig inspirerad till tänderna och haffade tre signerade exemplar av hennes ena bok som jag ska ge bort två av och behålla en till mig och Jens, och ifall jag utgår ifrån hennes föreläsning så rekommenderar jag den verkligen. Började läsa den redan på vägen hem på tåget, återkommer när den är färdigläst!

Efter hennes föreläsning var det en panel som diskuterade en del frågor och sen var det paus som skulle följas av intervju med Babben bl.a och även om jag älskar Babben så styrde min kropp mig hemåt uatn att jag egentligen hade så mycket att säga till om det, jag var helt enkelt färdig för kvällen.


Elisabeth Gummesson
Foto: Google

Kommentera! | 0 st
Kategori: Värt Att Tänka På


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: