Blivande bagare?

Datum: 2010-03-05 Tid: 16:51:08

Sportlov och hemma från dagis denna vecka och imorse frågade jag sonen vad han ville göra idag, baka bullar var svaret. Sagt och gjort! Som den moderna kvinnan jag är googlade jag fram det recept som verkade smaskigast och bullbaket var i full fart.

Hittade detta receptet och det är råsocker i vilket har bättre GI än vanligt socker och jag använde dinkel sikt istället för gamalt hederligt vetemjöl (vi använder inget annat än dinkel sikt här hemma faktiskt). Övrigt är det endast GI-vänliga råvaror i detta recept, förutom pärlsockret till dekoration men det bytte jag ut mot hackad mörk choklad, så mitt modifierade recept är ordentligt mycket nyttigare än vanliga hederliga kanelbullar!

Betyget av bullarna är: 4,5 bullar av 5 möjliga

Foto: Privat

Kommentera! | 0 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: