Work your body

Datum: 2010-12-01 Tid: 07:44:37

Igår styrketränade jag för första gången på ganska länge då jag den senaste tiden kört cardio, bara magpass eller varit sjuk. Gymmade och körde cardio igår (20 min intervaller) och det passet satt riktigt fint, var helt slut efteråt! Glömde dock stretcha så det känns idag.

Upplägg, upplägg, upplägg,  känns som om träningsuppläggen byts ut om vart annat men planering är verkligen a och o för mig för att träningen ska bli bra och jag ska kunna släppa taget och bara låta veckorna gå och träningen sköta sig själv. Det är inte alltid någon funkar i praktiken av diverse anledningar bara för att det ser bra ut när man planerar det men efter att ha provat på lite olika upplägg tror jag detta kommer funka nu:

Måndag
Gymmet: Styrketräning hela kroppen + cardio - intervaller i 25 min
Tisdag Hemma: Bålstabilitet
Onsdag Hemma: Bålstabilitet
Torsdag Gymmet: Styrketräning hela kroppen + cardio - intervaller i 25 min
Fredag Vilodag
Lördag Hemma: Bålstabilitet <-- valfritt, så ev vilodag
Söndag Hemma: Bålstabilitet

Bålstabilitets passet som jag kör hemma består av (passet tar ca 20 min.):
- Plankan 1 min x 30, med 30 sek vila emellan
- Armbågarna på pilatesbollen och tårna i golvet i diagonal vinkel med kroppen. Flytta pilatesbollen fram och tillbaks, 10x5
- Plankan på sidan. Ligg på ena sidan på golvet, ha neder armen under dig i axelhöjd lyft upp kroppen i en rak diagonal vinkel, håll, och ner igen. 12x3 på varje sida.
- Ligg ner på rygg, placera pilatesbollen mellan fötterna, lyft bollen med raka ben och ner igen. 12x3

Kommentera! | 0 st
Kategori: Träning och kost


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: