Thank God Its Friday

Datum: 2008-07-18 Tid: 20:07:05

Så skönt med helg. Mycket som surrar i mitt huvud just nu. Vi fick ett lånelöfte hux flux här om dagen (gick väldigt fort från tanke till verklighet) och nu har letandet efter vår drömbostad börjat. Vi har en ganska klar bild av vad vi vill ha och i vilket/vilka områden så jag har en känsla av att det kan ta lite tid innan det blir av. Men det är skönt att ha satt bollen i rullning, så det är mycket sådana tankar som snurrar i huvudet just nu...

Förutom det så sökte jag en ny tjänst på jobbet igår som Finance and Accounting Coordinator. Beskrivingen av tjänsten var rätt luddig och om jag är kvalicerad eller inte för tjänsten var omöjligt att avgöra. Kan mycket väl vara så eller så är den mer ekonomisk inriktad och då är nog inte jag riktigt rätt person för jobbet.
Jag sökte den mest på skoj men givetvis så skulle jag inte ha något emot att få den då det verkar vara en toppen tjänst med varierande administrativa göromål och en chans att utveckla tjänsten tillsammans med företaget då det är en ny tjänst som ska ta form. Man skulle ge cv:n på engelska vilket jag hade missat, men min sötaste arbetskamrat som var på semster hjälpte i hemlighet mig att översätta den till perfekta engelska via email, tack sötaste I ow´ you BIG time girl!

Har verkligen kommit igång med träningen nu med, sitter på träningscykel allt från 30-60 min 3-4 ggr i veckan. Det kombinerat med ännu sundare mat och mina magövningar ska jag nog få bukt på min kvarhängande mage efter graviditeten. Hållt på i 2 veckor nu och det är redan synbara resultat, känns så härligt och det är grymt motiverande!

Vår kamera la av i Bulgaren, may it rest in peace, men när vi införskaffat en ny ska jag fota mina nya favoriter jag skövlat hem från shoppingdjngeln den senaste tiden, inte så många prylar då jag inte är särkilt shoppingsugen på sistonde, men jag köpte fina skor innan vi åkte till bulgarien och en fin klänning precis.

Nu ska jag sätta tänderna i den underbara 70% chokladen från Lindt med chilli och körsbär, ifall ni inte redan köpt den har jag bara en sak att säga: DO IT :D

Ha en underbar helg alla söta läsare!


Foto: www.chocolatehaven.co.uk

Kommentera! | 0 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: