Mer Parfym

Datum: 2007-10-21 Tid: 12:20:06

Igår var jag inne på NK och luktade på Laura Mercier´s Creme Brulée. Den luktade gott! Annorlunda och lite svår definerad först, men tillslut så bestämde jag mig för att den luktade hur gott som helst och en sån kommer inom en snar framtid att stå i mitt badrumskåp.
Luktade även på bodycremen chocloate truffle och det är förbannat synd att den inte finns som parfym, för den luktade helt perfekt. Mailade Laura Mercier för att kolla om de var på väg att lansera även den som parfym men tyvärr hade de inga sådana planer för närvarande.

Så även om jag hittat en vinnare på vägen så är jag ju fortfarande på jakt efter min chokladparfym. Därför är jag bra sugen på att lukta på Aquolina´s ChocoLovers (och samtidigt deras Pinksugar när man ända är på gång, verkar supergod den med).

Eleven.se säljer den men då jag är rätt kräsen när det gäller parfym så vill jag inte köpa dem utan att lukta på dem innan. Så tidigare idag så droppade jag iväg ett mail till dem och frågade om jag kunde få köpa små prover av dem. Fick svar bara några timmar senare där de bad om min adress så de kunde skicka dem till mig! Vilken service! Tummen upp!
image36
När jag var i tonåren så gillade jag fruktiga dofter, två favoriter var Tommy Hilfigher´s Tommy Girl och Armani´s She, båda två inhandad av min kära mor. Senare gillade jag lite tyngre dofter som Lolita Lempicka´s parfym med samma namn och Thierry Mugler´s Angel. Efter det kom en tid av vaniljparfym från BodyShop och det senaste inköpet som gjodes var Lancôme´s Hypnôse. Nu däremot känner jag att jag vill ha en mer lättsam och lekfull doft. dock inte fruktig och citrusinspirerad. Laura Mercier´s är som sagt en given vinnare som jag är väldigt glad att jag hittat, men jag behöver en doft till för vi har bestämt oss för att ha en parfym endast kring bröllopet så man lätt genom den doften kan få fram minnen från den tiden.

Vilka är och har genom åren varit dina favoriter?

Kommentera! | 0 st
Kategori: Skönhet, hälsa & kropp


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: