Sweet as Sunday

Datum: 2010-09-26 Tid: 16:13:01

Söndagen är här och den där sköna söndagsfeelingen kommer som ett paket på posten, underbart. Var på gymmet imorse och har en gång för alla tagit itu med magträningen som ironiskt sätt inte riktigt hänt än på allvar även om det är magen som behöver sig en omgång mest av allt. Tror det beror på att det inte fallit sig naturligt att köra specialövningar på gymmet och dels har jag haft dem efter gympasset vilket varit strategiskt fel har jag upptäckt då jag varit alldeles för trött i armarna för de övningarna då.
Idag körde jag i alla fall igång ordentligt och kör dem nu innan gympasset och dessa övningar blir det:
  • Plankan 1 min
  • Plankan 15 sek, vila 10 sek x 5
  • Plankan med fötterna på en pilatesboll (där man för bollen mot sig och bort från sig) x10
  • Plankan mot en Pilatesboll: i cirklar x 10 åt höger och x10 åt vänster och x 10 fram och tillbaks
Och så utökar jag givetvis detta allt eftersom jag blir starkare men just nu är detta perfekt. Det gick grymt bra på gymmet idag, lovely feeling!
Haft en del besök denna helg och mycket god mat, jätte mysig helg! En GI Ostkaka står i ugnen nu bland annat som jag ser fram emot att avnjuta. Chokladmoussét var superbt, really recommend it!

Kommentera! | 0 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: