I valet och kvalet?

Datum: 2010-09-19 Tid: 10:32:44

Idag är det time för att rösta och själv står jag inte i valet o kvalet om vilka jag ska rösta på utan röstar på samma som förra gången och mitt val är Miljöpartiet. För vissa är det känsligt att prata om vilka man röstar på men jag tillhör verkligen inte en av dem, varför skulle man inte kunna prata om det när man fläker upp allt annat för varandra? När det gäller ens lön kan jag förstå varför de äldre generationerna inte vill prata om den eftersom det anses lite ofint men för de flesta av oss från de yngre generationerna har vi kommit ganska långt ifrån det tänket.

Jag är långt ifrån insatt i politik men jag vet vad jag tror på, jag röstar inte på ett parti på grund av de sakfrågor de tar upp utan röstar på dem på grund av deras grundideologi.

"Utan miljön och klimatet har vi ingenting att bygga vår välfärd på. Det är dags att sluta leva som om vi var den sista generationen på jorden. Det finns en annan framtid."

Moder jord måste tas hand om om våra barn ska ha en att bo på i framtiden, det går hand i hand med resten av min filosofi och den är enkel, den är love.

Glöm inte att rösta idag!


Bild: Alex Grey (en av mina favoritkonstnärer, som ni som läst bloggen ett bra tag redan vet om)

Kommentera! | 0 st
Kategori: Värt Att Tänka På


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: