Le long weekend

Datum: 2010-05-16 Tid: 16:08:39

Det har varit en skön helg som började med underbara vänner på besök. Carin och Thomas är sådana där människor som man undrar varje gång man ses varför det tagit så lång tid sedan sist, otroligt skönt och avslappnat häng med många skratt och även viktiga ämnen som avverkas. Deras döttrar är två riktiga små sötnötar!

Igår på den heta sommardagen som drog förbi lika snabbt som den kom var vi bjudna att grilla hos grannarna och tillsammans dukade vi upp en buffé sent att glömma, våra grannar kommer från Rumänien och Tyskland så det är alltid intressant och god mat som bjuds på, kommer vara mätt i flera dagar.

Idag har jag lyckats knipa mig en lång sovstund mitt på dagen och när jag vaknade var svärmor här hemkommen från Frankrike och Italien för några dagar sedan.

Film och tv-serier som avverkats denna helg är True Blood i vanlig ordning och sedan The Hangover och Funny People. True Blood rockade som vanligt men The Hangover bjöd i och för sig på en del bisarra skratt och vissa one liners man sent kommer glömma men neeeee den får ändå inget höjdarbetyg från mig.

Funny People
var verkligen en film i min smak som riktigt lyckades att blanda humor med allvar. Enda sedan jag såg en av mina favoriter Reign over me med Adam Sandler har jag totalt ändrat åsikt om honom som skådespelare, han är helt lysande i Regin over me och det tyckte jag även han var i Funny People.

IKväll har jag en date med soffan, längtar redan.


Kommentera! | 0 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: