Ananas paj

Datum: 2010-05-14 Tid: 12:30:15

Denna paj har jag gjort tidigare och kan nog även redan ha skrivit om det en gång då den är otroligt god så ett par sådana här blir det även till namngivningen tänkte jag. Hittat det ursprungliga receptet hos Therez.

3dl dinkelsikt
1dl socker
1tsk bakpulver
150gr smält margarin

2dl socker
3 små burkar ananaskross (väl avrunnen)
4tsk vaniljsocker
4dl creme fraiche (Inte lätt det blir inte lika bra!)
3ägg

Blanda de fyra första ingredienserna och tryck ut i pajform.

Blanda de 5 nästa ingredienserna i en bunke och häll över pajdegen i formen. Sedan in i ugnen. 175° i ca 35min.

Låt den gärna stå och svalna till den stelnar till lite. Att ha den i kylskåpet ett tag är att rekommendera.

Kommentera! | 0 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: