Mera bröd!

Datum: 2010-03-30 Tid: 19:18:11

När man pratar om hälsosam kost med lite kolhydrater är det jag fasar mest för att inte få äta bröd, det är det som jag saknar mest när det gäller kolhydrater jag menar rostat bröd tex. med ost och marmelad och en kopp earl grey till, kan det blir bättre?

Bröder från dagiset är ju ett mer nyttigt alternativ med lågt GI men jag ville även prova på ett LCHF (Low carb high fat) bröd också så det rörde jag och min äldsta son ihop ikväll. Vi provade detta och jag tänkte prova detta imorgon, det som skiljer dem åt är att det är keso i ena och riven ost i det andra annars är det stort sett samma.

Brödet var gott men självklart smakar det inte riktigt som the real thing men ett mycket mycket bra substitut, helt klart!

Här kommer kvällens recept:

1 burk keso (250g)
3 ägg
1 dl sesamfrön
0,5 dl hela linfrön
0,5 dl rostade solrosfrön
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk (finns på glutenfria hyllan eller på hälsokost)

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Tillsätt ägg och keso. Bred ut smeten på en bakplåtspapperklädd plåt (försök att täcka nästan hela plåten). Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min. Låt svalna och skär i rutor.

Kommentera! | 0 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: