Grandpa

Datum: 2010-03-25 Tid: 14:53:05

Igår fick vi finbesök då barnens farfar var här och jag bjöd på en mycket god middag bestående av ugnsbakad zucchini och lins- och champinjonsallad, första gången jag provade zucchinireceptet och det är absolut en keeper!

Du behöver:

2 zucchini

Röran:
1 paket fetaost
Färsk persilja
Färsk oregano
kesella

Linssalladen:
Linser
champinjoner
vitlök

Koka gröna linser (ca 2 dl tog jag och det blev lite över).

Skär zucchinin i 3 delar på längden och lägg i en ugnsform som du haft lite olivolja i. Blanda alla ingredienser till fetaröran och lägg sedan på zucchinin och salta och peppra.

Sätt in i ugnen på 250 grader i 10 min eller tills de får fin färg.

Skär upp champinjonerna och stek dem tillsammans med vitlök, salt och peppar. Blanda sedan dem med linserna. Voila!


Foto: Google

Kommentera! | 0 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: