Perfektionism

Datum: 2010-07-05 Tid: 22:16:38

Innan jag läste Good Enough hade jag aldrig tänkt på att perfektionism kan vara ett symptom på dålig självkänsla. Författarinnan menar på att det är så eftersom vi väger upp vår dåliga självkänsla (vårt egenvärde) med självförtroende och självfortroendet får man genom att prestera och för en perfektionist är det inte mycket som duger förutom perfekt eftersom allt annat gör en påmind om det kassa egenvärdet fast på ett omedvetet och medvetet plan.

Boken var på många sett en nyckeln för mig för att kunna pin pointa grunden till beteendet som jag aldrig riktigt hundra tänkt på eller kunnat se att jag haft, som en instruktionsbok som visar why ungefär och som i många fall så kunde jag släppa det när jag insåg det, otroligt befriande!

Boken förklarar alla tänkbara scenarion en perfektionist drama kan spelas ut på och det förklaras på ett jordnära och enkelt sätt.

Jag känner inte igen mig i allt som en perfektionist beskrivs ha för sig, det tror jag inte någon gör som har denna ådra, och ofta kände jag igen mig fast i gråzoner inte som det stod svart på vitt.

Jag utlovade en recension och jag rekommenderar verkligen boken och har redan frälst minst två till. Du hittar den på Adlibris för 39 kr inklusive frakt.


Good enough : bli fri från din perfektionism
Foto: Adlibris.se

Kommentera! | 0 st
Kategori: Värt Att Tänka På


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: