Lax med ingefära och sesam

Datum: 2010-01-01 Tid: 20:13:50

Vi improviserade ihop en underbar laxrätt idag, här kommer receptet!

Vi gjorde laxknippen i aluminiumfolie som var inne i ugnen i 15 min på 200 grader, i dem hade vi:

Lax
Sesamolja
Sesamfrön
Riven färsk ingefära
Mejram
Salt o peppar


Till det serverades äggnudlar och en sås bestående av:

Creme fraiche
Lite röd curry pasta
Sesamolja
Pumpafrön

Till det serverade jag stekta tomater med salt och peppar.

Otroligt gott och lågt GI. Min kära man håller på och sätter sig in i GI:ns värld och jag måste säga att det är jätte roligt och lära sig ordentligt om det, det är mycket mer komplext än vad man tror.



Foto: Google

Kommentera! | 0 st
Kategori: Mat och Dryck


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: