Kreativ blogger award

Datum: 2010-02-22 Tid: 22:10:31

Sötaste Linda på BettieLi har gett mig en kreativ blogger award! Länge länge länge sedan jag fick någon utmärkelse och det värmer otroligt mycket! Tusen tusen tusen tack Linda!



Förutom att man blir tokglad så ska man skriva ner 7 stycken fakta eller saker om sig själv.


1. När jag var tonåring fantiserade jag om ett ciggpaket och en godispåse som aldrig tog slut. Ultimat materiell lycka a la fjortis-Therese, very deep.

2. Jag är halvfinsk men kan inte ett ord finska (mer eller mindre) och det är hemskt synd tycker jag.

3. My man är nog egentligen den första sunda relationen jag har haft om jag räknar in omständigheter runt relationer. Det betyder inte att alla andra relationer jag haft varit fullkomligt skit eller att jag konstant flyger omkring på rosa moln och det aldrig är några problem, nee vi kan bita ifrån rejält om det vill sig men jag tillåter mig själv att fullkomligt vara mig själv med honom, och han med mig. Och det är det som är den sunda delen - no games - och det är något jag värdesätter något enormt och självklart har det även med min egen utveckling att göra också att relationen fungerar. Förutom det så skrattar vi som galningar ihop och det gör allt med betoing på allt så mycket enklare i livet och så älskar jag att lyssna på när han berättar om funderingar och saker och ting <3

4. Jag är en slav för detaljer och listor oavsett vad de handlar om. Listor är något som är otroligt tillfredställande för mig att knåpa ihop, det är som att dumpa av och få lite extra plats på hårddisken igen.

5. Jag är perfektionist när det gäller mycket och slarvig när det gäller en del annat. Jag är ganska så mycket antingen eller när det gäller det mesta och det tror jag kan vara otroligt irriterande för andra personer om man inte förstått sig på mig.

6. Vissa delar av ens liv känns det som om det inte ens är jag själv som har levt. Man har provat på så många versioner av Therese för att hitta sig själv att det känns som flera reinkartioner i ett och samma liv. Lite weird tanke faktiskt att tänka på hur olika folk måste uppfattat mig från olika perider i mitt liv. Vissa perioder är man ju långt ifrån stolt över och andra minns man med glädje. Yeea yeah, det är ju bara så det är sometimes är man the good guy sometimes the bad one, ibland är man den som gör bort sig och ibland är man the winner.

7. Jag känner mig inte riktigt hemma någonstans. Är born and raised utanför Göteborg men kände alltid en längtan därifrån och för varje plats jag besökte eller bodde på som jag förälskade mig i togs det en del av hjärtat och gjorde hemma till en mer och mer splittrad plats. Now a days känns det som om jag hemma i Stockholm alltid saknar familjen och vänner i Gbg och när jag besöker Götborg saknar jag givetvis familj och vänner i Stockholm. Det känns lite bitterljuvt, men jag kommer acceptera det some day för det är det enda som jag kan göra.

Jag skickar vidare awarden till följande:

http://palindromet.blogspot.com/
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.2349370
http://popmorsa.blogspot.com/

Kommentera! | 3 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer
Hon den där

Underbara Therese! Tack för den fina utmärkelsen!



Vad roligt att läsa små historier om dig! <3

Nu ska jag komma på något att skriva om, jag med. Hmm, undra vilka jag ska "pass it forward" till.



Jag tänker på dig min vän! Kärlek och värme!

Skrivet: 2010-02-22 kl. 22:47:46
URL: http://palindromet.blogspot.com
Tifa DeLeone

Tack så hemskt mycket!! :D

Skrivet: 2010-02-23 kl. 13:45:57
URL: http://www.metrobloggen.se/PinupCouture
Linda

jobbigt att inte känna sig riktigt hemma någonstans. Gbg har jag alltid gillat mer än Sthlm...atmosfären är mer trevlig på ngt vis. Men trivs bra i Uppsala :)

Skrivet: 2010-02-23 kl. 17:36:46
URL: http://bettieli.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: