Time flies

Datum: 2010-04-15 Tid: 08:01:35

Nu flyger verkligen tiden fram jag har de senaste dagarna bevittnat när min lille guldklimp går runt ena sidan av vårt soffbord, sakta ja indeed men ändock går han från en sida till den andra.

En annan sak som verkligen får mig att bli påmind om att tiden flyger iväg är att jag ska börja jobba om mindre än 2 månader och det är dags för hunky husband att ta hand om the field tills januari.

Det är med blandade känslor som jag återvänder till jobbet men mest av allt är jag så tacksam över att min man vill ta del av våra barns liv på det sättet som det innebär med att vara föräldraledig.

Jag förstår att alla familjer vill olika och även att det för en del inte går att få ihop det även om man skulle vilja och just därför känner jag mig ytterst ytterst tacksam över att vi kan få ihop det och att viljan finns.

För oavsett anledning så kommer den tiden i barnens liv aldrig tillbaks. Småbarnsåren är ömsom a pain in the ass ömsom magiska och för mig att veta att vi delat på den och fått uppleva de första åren på samma sätt gör mig varm i hjärtat.



Fotot: Privat

Kommentera! | 1 st
Kategori: Att vara förälder


Kommentarer
Aneta

Förstår hur du menar med pappaledigheten. Känner precis som du.



Ses på måndag??? Lunch här hemma?

Skrivet: 2010-04-15 kl. 11:07:16
URL: http://bara-livet.blogspot.com/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: