Rock the cradle of love

Datum: 2010-04-19 Tid: 20:26:19

Popmorsan skrev för ett tag sedan om ett par filmer som format henne under hennes tidigare år och jag har sedan dess haft mina tankar cirkulerande kring samma ämne då en av filmerna hon nämnde även är en av mina favoritfilmer från tonåren nämligen the craft som jag sett osunt många gånger och önskade lika osunt mycket att även jag var en häxa.

Förutom den så är det helt klart Dirty Dancing, Karate Kid och alla James Bond filmer som satt sina spår. Min pappa är Bond-fanatiker så de filmerna har format mig vare sig jag ville eller inte. Commando måste nämnas den med likaså alla Seagals rullar. Känner att jag måste blivit påverkad av min pappas och mina bröder ganska mycket när man summerar det så här the rules var att jag var tvungen att blunda när någon sa till mig att blunda och att jag inte frågade allt för många frågor eller knastrade för mycket med chipsen, haha, minns det som igår.

Jag och min bff under högstadietiden bodde på samma gata och vi såg Clueless miljontals gånger om och likaså Grease. Jag plöjde även igen Hairspray (som Ricki Lake har en roll i) fanatiskt många gånger efter att jag fått låna hem den av min gudmor som även hon bodde längre upp på samma gata.


Vilka filmer har format dig under din barndom och tonårsår?



Foton: Google




Kommentera! | 0 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: