Påsk

Datum: 2010-04-02 Tid: 14:49:03

Påsken är här.

Hämta ris i skogen med barnen - check

Slänga i fjädrar och ägg i riset tillsammans - check

Årets premiärsittning i sandlådan (jag hade huvudansvaret för lastbilen) - check

Äldsta sonen ramlade ner från stolen och har numera en gigantisk bula trors nerkylning med is - check

45 min intervallträning på gymmet igår - check

Inhandlat mat - check

Införskaffat oss något magvirus som ger halva (snart hela?) familjen
anledning att besöka toan ofta och ta långa tupplurar- check

Börjat preppa inför morgondagens citronpajerna med nöt och aprikosbotten och smaskig citron och mascarpone fyllning - check

Verkligen sett fram emot denna långledighet tillsammans och inget magvirus ska få förstöra detta tillfälle för lite quality family time, det blir till att medicinera dem med koltabletter och be dem mingla från soffan och be dem återgälda tjänsten om jag själv insjuknar. Som tur är är det ingen toalettkramar variant utan en mycket mild sådan.

På schemat:

* Koka och måla ägg

* Steka pannkakor

* Muntra upp familjen med varierande dansmoves (min man sa precis efter ett av mina senaste danssteg att man kan inte bli annat än glad av att se detta och det är tydligen inte själva dansmovsen som är poängen utan min självgoda min, man tackar.) <3

GLAD PÅSK!


Foto: Google

Kommentera! | 0 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: