Nyfiken i en strut

Datum: 2010-04-01 Tid: 11:05:54

Min lille surkart sover och för en gångs skull tänker jag inte kasta mig på disken eller börja plocka utan tänkte snickra ihop lite nyfikna frågor och göra en så kallad blogg-utmaning. Själv tycker jag nog inte att utmaning känns riktigt som det mest passande ordet, men what the heck vi tar seden dit vi kommer ;)

Hur var du som barn?
Känslostyrd, envis, bitvis blyg, bitvis påstridig, tyckte om att leka mycket själv (men även med andra)

Hur var du som tonåring?
Jobbig

Ångrar du något du gjort?
Det beror på hur man ser det om man ser det på det sättet att jag lärt mig det jag behövt lära mig av mina misstag så gör jag inte det, jag är ju den jag är på grund av mina erfarenheter

Hur skulle du beskriva dig själv?
Snäll, omtänksam, positiv, kommunikativ, temperamentsfull, överromantisk, beslutsam, envis, all in-mentalitet, snabbtänkt, effektiv, analyserande in i minsta detalj, perfektionist, oroar mig lätt. 

Men jag jobbar med att inte hänga upp mig på tankar som är just endast tankar och tolkningar av saker och ting och att inte ha så höga krav på mig själv (och på andra för den delen), we are only humans jue

Hur skulle ditt senaste ex beskriva dig tror du?
Inte pretty, breaking up is hard to do

Hur tror du dina vänner och din partner (om du har någon) beskriver dig?
Omtänksam, att jag speak my mind, rolig, vis

Hur tror du de som inte känner dig beskriver dig?
De flesta säger att de får en helt annan uppfattning om mig när de lär känna mig men jag vet inte riktigt hur de uppfattar mig innan men jag antar att det kanske är rätt harsh, jag har ganska liten mun som gör att jag ser rätt sur ut och jag kan ha en ganska hård framtoning

Snyggaste tjejen?
Som alltid: Michelline

Snyggaste killen?
Den är svår nu för tiden tycker jag men jag håller mig nog till Milo Ventimiglia han har något speciellt, Benicio del Toro med

Favorit serier?
True Blood, Dexter, Scrubs, Nip/Tuck, Sex and the city, Veronica Mars

De tre filmer som först dyker upp när du tänker på filmer du tycker om är?
Into the wild, The Wrestler, Shutter Island

Gillar du någon speciell regissör?
Burton, Scorsese, Wes Anderson

Bästa låt just nu?
Trallvänliga Half of my heart med John Mayer

Det känner du dig bekvämast i?
Hemma med familjen är det i min morgonrock och mysbyxor men annars i någon skjortklänning eller tunika och tights aight

Det känner du dig snyggast i?
Eyeliner och lösögonfransar och höga klackar, vilket nästintill aldrig pryder mina fötter nu för tiden

Det häftigaste du varit med om?
Föda barn, utan tvekan

Vad är viktigt för dig?
Att vara en bra förälder, ta hand om mig själv och min familj och vänner

Om pengar inte var en begränsning, hur skulle du vilja att din framtid såg ut?
Oh, då skulle jag bo förslagsvis i ett charmigt parhus nära naturen men behändigt avstånd till stan med uteplats med kvällssol för sena grillkvällar. Hus någonstans där det är varmt att åka till på vintern. Bjuda hela tjocka släkten på en längre resa varje år och även alla vänner på en längre weekendresa en gång om året så man verkligen får tid att umgås. Ha en egen personligtränare, enbart äta ekologisk/bio dynamiskt odlad mat, jobba som projektledare eller dylikt för olika spännande och givande projekt varvat med att ge massagebehandlingar någon dag i veckan. Kunna leva fullt ut så som man vill utan att det betyder att man bor i ett mansion eller har tjänstefolk till vartendaste liten sak som ska göras i hemmet. Oh, det är mycket man vill. Självklart vill jag att min familj och vänner ska må bra och ha bra hälsa men det är ingenting man kan köpa för pengar på det sättet.


Jag utmanar:

Heidi
Sandra
Linda
Anna

Kommentera! | 2 st
Kategori: Allmänt Om Allt


Kommentarer
Hon den där

Ojoj.. Ja det är väl bara att sätta igång dårah! :P

Skrivet: 2010-04-01 kl. 20:51:50
URL: http://palindromet.blogspot.com
Linda

Oj! Värsta anställningsintervjun ju! Indeed en utmaning! Det blir nog att dra fram gamla pennan och pappret och kludda ner texten först, annars kommer jag sitta där och sen och tänka: "Vad f-n svarade jag så för? Jag tycker ju inte ens att Peter Jackson är särskilt snygg? Oj blandade jag ihop två frågor nu? F-n f-n."



men jag antar naturligtvis utmaningen! Kram!



/Linda

Skrivet: 2010-04-01 kl. 21:57:29
URL: http://redheadgbg.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: