Exuviance

Datum: 2009-03-16 Tid: 07:36:08

Var hos min hudterapeut i lördags och fick en rejäl dos med kärlek till huden och en trevlig pratstund med duktiga och trevliga Johanna på Hudsalongen.

Efter en djungel av produkter (med allt från Deceleor, Dermalogica, DermaNord, Juicy Beauty, Elemis etc. etc.) har jag äntligen hittat de produkter som gör att min hud slipper utbrott av plitor och finnar, och som verkligen gör det med, inte bara på ett nyhetens-behag-vis.

Min bästa vän har kämpat med envis acne sen tonåren och provat allt som kommit i hennes väg för att få bukt på det, först när hon kom i kontakt med Exuviance via hennes hudterapeut har hennes acne slutat och idag ser man inte, förutom något enstaka ärr, ett spår av acnen som härjat i hennes ansikte och det var hon som tipsade mig om dessa produkter.

Själv hade jag aldrig problem med acne i tonåren men efter en tuff och jobbig period i mitt liv har de envisats med att bryta ut och framför allt i pannan. Ju mer produkter jag provade ju sämre blev det i perioder, antagligen även för att de flesta produkter var för starka för min känsliga hud.

Sen i början av året har jag nu använt Exuviance (sensitive serien) och jag kan inte nog lovorda dessa produkter som gjort att jag inte fått en enda finne i pannan sedan jag använt serien i några veckor. Om du inte provat Exuviance och kämpar med plitor och finnar, prova denna serie, för mig är den en lifesaver och sparar mig många stunder av ångest studerande och pillande framför spegeln.

Utdrag ur Exuviance hemsida:

"Exuviance är ett medicinskt dermatologiskt företag som forskar och utvecklar nya produkter för att förbättra hudvården. Det är detta företag som uppfann Alpha Hydroxyacid teknologin (AHA). Ägare till företaget är de världsberömda professorerna Dr Eugene Van Scott och Dr Ruey Yu. De har mer än 100 världspatent på sina produkter.

Många kosmetiska företag "leasar" företagets patent, t ex L'Oreal, Avon, Estee Lauder, Elizabeth Arden, Md-formulation och Murad. Nu lanserar Exuviance en helt ny generation av AHA genom en exklusiv Poly Hydroxy-Acid (PHA) som passar till alla hudtyper, även känslig hud. PHA är en revolutionerande uppfinning för Din hud som bara finns hos Exuviance.

Eftersom Exuviance är ett medicinskt företag finns det inget "Hokus-Pokus". Allt är vetenskapligt utvecklat och dokumenterat.Tryggt och effektivt. Det är inte styrkan på AHA-syran som avgör resultatet. Tvärtom kan en för stark syra ha negativ effekt. Det är kombinationen av Exuviance skonsamma syror som ger resultat. T.o.m. personer med ömtålig hud kan använda produkten och få ett fantastiskt resultat. Och huden blir inte torr av PHA, som av de flesta andra AHA-produkter på marknaden. Dessutom innehåller Exuviance dagprodukter solskyddsfaktor 15, för att skydda huden mot de farliga UV-strålarna som hela tiden förstör vår hud."

Läs mer på: http://www.exuviance.eu/sv/

Jag kan inte nog prisa dessa produkter! De är otroligt prisvärda också i jämförelse med andra produkter som man köper hos hudterapeuter (så som tex. Dermalogica) och de har även ett prova-på-kit för de olika serierna (sensitive, grundserien/fet hud, anti-age m.nm) som kostar omkring 200 kr och ingen av deras produkter ska innehålla mineraloljor. LOVE EXUVIANCE!



Kommentera! | 2 st
Kategori: Skönhet, hälsa & kropp


Kommentarer
Marika

Halloj. Använder du fortfarande produkterna? Vad tycker du?

Skrivet: 2010-10-12 kl. 21:24:39
URL: http://marika79.blogg.se/
therese

Kan inte tänka mig att prova några andra hud vårds produkter, så nöjd jag kan bli, rekomenderar dem varmt!

Skrivet: 2010-10-13 kl. 09:54:49
URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: