NYA STORFAVORITER!

Datum: 2009-02-03 Tid: 18:08:16

FALSE LASH EFFECT MASCARA, Max Factor

Wow, wow, wow, wooooooow. Mina ögonfransar är av naturen korta och raka och att hitta den perfekta mascaran har varit lång, men nu har jag hittar en winner of all times!

När jag först hörde talas om False Lash Effect så trodde jag att den aldrig skulle vara något för mig utan trodde att den säkert klumpade sig som alla andra mascaror och tynger ner  den där böjen som jag mödosamt fixat på morgonen med mina verktyg, och som jag verkligen inte vill tynga ner igen.
Men när jag väl provade den bkev jag glatt glatt glatt överraskad, om inte exstatisk! Borsten är stor (om inte gigantisk) med små små piggar som tar fram alldeles lagom mascaramängd så det inte klumpar sig, utan fransarna separeras på ett fantastiskt sätt samtidigt som det blir lagom volym.

Lösfrallor kanske det inte ser ut som på mig med denna mascara, men det skulle ingen mascara kunna åstadkomma med mina stumpar, däremot är jag säker på att om man på naturligt vis har noramllånga eller långa fransar så kan denna mascaran göra dem ääääännu längre.

Jag tar bara ett-två drag med mascaran och då blir e perfekta, bygger man på mer än så tror jag nog att man lätt kan missa den majestätiska effekten genom att den istället börjar klumpa sig lite lätt, för det är just det som denna mascaran är så fantastisk på, att separe fransar o ge volym samtidigt utan att det klumpar sig det minsta!

ALLA TUMMAR SOM JAG HAR OCH MÅNGA FLER UPP FÖR DENNA MASCARA!


Foto: Google



KOHL MINERAL, L'oreal

Den andra nya storfavoriter som landat i min badrumshylla är den fantastiska Kohl Mineral som är en mineral eyeliner som ger den perfekta (ja då menar jag perfekta, för om jag har letat!) skuggade lite mer diskreta eyelinern som passar perfekt till vardags eller när man helt enkelt vill ha en mer sotad look.

Eyeliner är lite av mitt trademark men jag kan ibland känna att det är tråkigt att köra det både vardag och fest då man dels vill kunna poppa till det lite mer när man vill känna sig lite extra fin och dels så vill jag oftast ha en lite mer diskretare look till vardag.

Utan primer sitter den som berget, inget har flyttat på sig på en hel dag och vingen sitter kvar precis där jag ´placerar den på morgonen!

Jag använder den i färgen 02 Gris Astral/Stellar Grey som är en perfekt grå nyans i mina ögon. Den finns även i svart, brun/med lite skimmrande guld och eventuellt i någon mer färg.

ETT RIKTIGT KAP!



Foto: Goggle

Kommentera! | 2 st
Kategori: Skönhet, hälsa & kropp


Kommentarer
Heidi

Albin som är ett mähä igen och ringer o i princip säger att om du inte flyttar på din saker snart så täller jag ut dem på gatan. Och när jag konfronterade honom om att han tar saker per e-mail och sms istället för att ringa som en vuxen man, så tycker inte han att de behövs då allt är glasklart sen tidigare. Men varför ska han skicka mail om allt är glasklart? Du fattar min tankegång där eller hur?..Blev bara så sjukt upprörd så jag inte visste vad jag skulle ta vägen. Bara det..men mamma och M har lyugnat ner mig igen...

Skrivet: 2009-02-05 kl. 18:01:51
URL: http://mizzpink.blogg.se/
inthemake

Ohh jaaa, False Lash Effect är grym...är inne på min andra nu hihiii

Skrivet: 2009-02-10 kl. 08:05:10
URL: http://inthemake.se

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: